17. mai feiring i Sollia / 17e mei viering op Sollia
Etter at vi gratulerte Thomas på hans 44-årsdag, kjørte vi til Sollia kirke for å feire 17. mai!
Nadat we Thomas feliciteerden met zijn 44ste verjaardag, rijden we naar Sollias kerk om 17 mei te vieren.

Langs siste isen på Setningen kjører vi først til Vi kjører først til Solvang for å ta med vårt bidrag til fellesmåltidet. We rijden langs het laatste ijs op Setningen om onze bijdrage aan de gezamenlijke maaltijd op het gemeenschapshuis Solvang af te leveren

Korpset måtte vente på Rasmus, som har vært på 17. mai feiring på Venabygd med barna først. Het muziekkorps moest op Rasmus (onze brøytermeneer) wachten, want hij moest eerst met zijn kinderen 17 mei vieren op hun school in Venabygd!

I toget til Solvang. Vi er så heldig med været! In optocht naar Solvang. We hebben zo’n mazzel met het weer!

De kan ikke passere oss før vi er på Solvang! Auto’s kunnen niet inhalen, totdat wij naar Solvang zijn gelopen!

Veldig rørende at de holdt en tale sammen. Heel mooi dat zij ons samen toespraken. Hij vanuit zijn jeugdige gedachten over 17 mei-viering

Tradisjonelt sett avsluttes 17. mai-feiringen med tautrekking. Nord mot sør for Enden bru. Traditioneel wordt de 17 mei-viering afgesloten met touwtrekken. Die wonen ten noorden en ten zuiden van Enden bru

Det var en hyggelig 17. mai igjen i Sollia med den siste snøen på Lunden. Het was weer een gezellige 17e mei met de laatste sneeuw op Lunden als afsluiting
TIP: klikk på bildet = forstørrelse. Klik op een foto = vergroting
















wel een feestje daar he, spraken een Nederlander die in Finland woont, maar daar is het ook een gekkenhuis..
Die Nederlander, die in Finland woont, bedoelt dat de Noren die daar wonen ook in Finland de 17e mei vieren? De NRK zendt ieder jaar beelden van de 17 mei-viering (nationale grondwetdag) uit vanuit de hele wereld. Altijd een Noor op een kameel enzo…